 Šríla Rúpa Gósvámí říká, že bychom se neměli jen vyhýbat, snažit se vyhýbat náma aparádě, ale říká nejen snažit se vyhýbat kritizování vaišnavů, ale nejlepší věc je vaišnavy OPĚVOVAT. Takže nejlepší způsob, jak se vyhnout kritizování je praktikovat oslavování. Projevit uznání. Byla jedna malá knížka o managementu, která se jmenovala „Jednominutový manažer“. A byla v ní spousta nesmyslů, ale jedna věc tam byla zajímavá. A to sice to, že tenhle manažer byl jiný než ostatní manažeři. Protože manažer většinou tráví svůj čas tím, že se dívá na lidi a pak někoho nachytá u toho, že něco dělá špatně – kolikrát ti to musím říkat, takhle se to v téhle kanceláři nedělá, děláme to jinak a ty to dobře víš, a právě jsi to udělal znova! Proč to vždycky uděláš? To je běžný styl, je to tak? Ale tenhle manažer nenachytával lidi, jak dělají něco špatného, ale jeho práce byla nachytat své zaměstnance, jak dělají něco správně. Nebylo to jednoduché! Nebylo to jednoduché. Ale opravdu hledal a pak něco našel – ano, to jsi udělal tak dobře! To bylo vskutku dobře provedeno! Takže pokud i my se budeme snažit nachytávat lidi, jak dělají něco dobře, místo toho, abychom nachytávali lidi, jak dělají něco špatně, pak možná tuto tendenci ke kritizování překonáme.
Šríla Rúpa Gósvámí říká, že bychom se neměli jen vyhýbat, snažit se vyhýbat náma aparádě, ale říká nejen snažit se vyhýbat kritizování vaišnavů, ale nejlepší věc je vaišnavy OPĚVOVAT. Takže nejlepší způsob, jak se vyhnout kritizování je praktikovat oslavování. Projevit uznání. Byla jedna malá knížka o managementu, která se jmenovala „Jednominutový manažer“. A byla v ní spousta nesmyslů, ale jedna věc tam byla zajímavá. A to sice to, že tenhle manažer byl jiný než ostatní manažeři. Protože manažer většinou tráví svůj čas tím, že se dívá na lidi a pak někoho nachytá u toho, že něco dělá špatně – kolikrát ti to musím říkat, takhle se to v téhle kanceláři nedělá, děláme to jinak a ty to dobře víš, a právě jsi to udělal znova! Proč to vždycky uděláš? To je běžný styl, je to tak? Ale tenhle manažer nenachytával lidi, jak dělají něco špatného, ale jeho práce byla nachytat své zaměstnance, jak dělají něco správně. Nebylo to jednoduché! Nebylo to jednoduché. Ale opravdu hledal a pak něco našel – ano, to jsi udělal tak dobře! To bylo vskutku dobře provedeno! Takže pokud i my se budeme snažit nachytávat lidi, jak dělají něco dobře, místo toho, abychom nachytávali lidi, jak dělají něco špatně, pak možná tuto tendenci ke kritizování překonáme.Celá přednáška ke stažení zde.
(angličtina, formát wma, velikost 10,1MB)
 
 
Žádné komentáře:
Okomentovat