sobota 30. března 2013

Kvalitní zpívání


Kadamba Kánana Svámí, 13. března 2013, Majápur, Indie, ŠB 4.30.17

Včera večer jsem přemýšlel o tom, jak jsem zde seděl v kírtanu a bylo to tak transcendentální. Byl jsem první a začal jsem rágou a změnilo se to v rock – to je díky šedesátým a sedmdesátým létům. Co nadělám! Ale poté Sačínandana Maharáj započal v jeho zbožném a nadšeném stylu. On je inspirací této kírtan mély a já jsem hleděl na Panča tattvu, na jejich úžasnou záři, na ten neobyčejně krásný zlatý daršan a přemýšlel jsem, že je to celé Gaurangův plán!

On inspiruje Sačínandanu Svámího, který je tak hluboký, který má takovou sílu, který jde hluboko do duchovního života. Je na hluboký bhajan, hluboké uctívání. Je to on, kdo nám dala japa retreaty, Govardhan retreaty a dal nám i kírtan mélu. On, kdo nám říká, „Mí drazí oddaní, nyní vám řeknu něco velice důležitého.“ (smích a aplaus jak Maharáj imituje Sačínandanu Svámího)

A v základu co tím vším chce říct je „kvalita“. Pokud to zredukujete na jediné slovo – kvalita! Kvalitní zpívání, kvalitní rozjímání. Nikoliv jen automatický pilot. Nikoliv pouze být tam a plout spolu s ostatními. Ne! Pracovat na tom, tvrdě na tom pracovat. Snažit se získat milost svatého jména. Zpívat koncentrovaný, upevnit mysl a tak dále. To je to, co neustále káže, různými způsoby, ale to je třeba.

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat