Zpíváme ty mantry každý den, když nabízíme bhogu. Zpíváme mantry oslavující Pána
Čaitanju, který rozdává Krišna prému.
Potom zpíváme mantru:
namo brahmanya-
devaya go-
brahmana-
hitaya ca jagad-
dhitaya
krishnaya govindaya
namo namaha
Ale proč tuto mantru? Je to proto, že je to pěkná mantra? „Tak ať máme nějakou mantru pro nabízení bhogy.
Podívejme se a vyberme jednu pěknou. Jednu znám, namo brahmanya-devaya..“
Ne, je to proto, že tato mantra je středem v zábavách Pána
Čaitanji. Advaita áčárja byl první, kdo rozpoznal Nimaie pandita jako
Nejvyššího Pána. Nimai přišel do jeho domu a náhle mu Advaita áčárja porozuměl
a řekl: „Nyní vím, kdo jsi. Teď už mi více
neutečeš.“
A posadil Nimaie a začal mu nabízet árati. Jak mu nabízel árati,
neustále zpíval: „Namo brahmanya-devaya
go-brahmana-hitaya ca jagad-dhitaya krishnaya govindaya namo namaha.“
A pokračoval v opakování stokrát. Tato mantra nastolila
Čaitanju Maháprabhua jako Nejvyššího Pána! Tato mantra musí být zpívaná,
abychom viděli, že vše je plné významů. Vše je vztaženo k Pánu Čaitanjovi.
Tam jsou kořeny našeho sankírtanového
hnutí. A pak máme další kořeny ve Šrímad Bhágavatamu a v Pánu Brahmovi.
Ale sankírtanová mise v podobě,
kde se hlavně zpívá svaté jméno,
začala se Šrí Čaitanjou Maháprabhuem.
Kadamba Kánana Svámí, 27. února 2013, Vrindávan, Indie, Čaitanja Čaritámrita seminář 2
Kadamba Kánana Svámí, 27. února 2013, Vrindávan, Indie, Čaitanja Čaritámrita seminář 2
Původní článek v angličtině
zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat