čtvrtek 18. srpna 2016

První dojem


V oceánu chyb je svaté jméno pronikající. Padma Purána říká abhinnatvan nama naminah - není odlišné od Krišny. Bhajaniya guna vasista - když svaté jméno proniká, lidé si zacpávají uši. Nechtějí naslouchat a ucpávají si uši, a tak zpíváme hlasitěji. Takto nějakým způsobem proniká.

Nechtěl jsem naslouchat svatému jménu. Viděl jsem oddané a vypadali jako emblém náboženského fanatismu. Nikdy předtím jsem nic tomu podobného neviděl. Hare Krišna Hare Krišna, Krišna Krišna Hare Hare, Hare Ráma Hare Ráma, Ráma Ráma Hare Hare. Brahmačáríni si mysleli, že jsou zapálení, ale mně připadali jako naprostí extrémisté. A tak jsem zůstal stranou, stranou od Hare Krišna. Později jsem měl přítelkyni, a ta měla psa, který se jmenoval Krišna. (smích) Svaté jméno proniklo, já jsem byl v noci venku a pes se nechtěl vrátit, a tak jsem na něj volal: "Krišno!" Každou noc jsem kolem bloku začínal harinám! (smích) Pán Čaitanja je všude, všude vstupuje do našich životů a dělá aranžmány pro své oddané.

Kadamba Kánana Svámí, 13. března 2013, Majápur, Indie, ŠB 4.30.17

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat