neděle 5. června 2016

Potěšen v srdci

Potřebujeme požehnání duchovního mistra. Je řečeno, že bychom se měli snažit duchovního mistra potěšit. Takto to vypadá z pohledu žáka. A nyní jsem se nad tím snažil přemýšlet z perspektivy gurua – žák musí gurua potěšit, co to tedy znamená!? Znamená to, že guru musí být potěšen, pokud žák slouží do určité rozumné míry, která je obecně považována za chování oddaného? Měl by být takto duchovní mistr potěšen, nebo by měl být skutečně potěšen v srdci?

Hluboce jsem o tom přemýšlel a došel jsem k závěru, že vztah gurua  a žáka je založen na pravdě a ničem jiném než pravdě. Jedině, když je to veskrze pravdivé, bude to fungovat: když je duchovní mistr pravdomluvný a žák je také naprosto pravdomluvný. To je vlastně to, co mezi sebou máme – PRAVDU! A tak jsem o tom přemýšlel a našel jsem pravdu, že duchovní mistr musí být skutečně potěšen, potěšen ve svém srdci.

A řeknu vám – Je těžké mě potěšit (smích)! Vždy jsem byl takový – trochu zkažený, takže nebylo lehké mě potěšit, protože jsem chtěl vždy všechno dokonalé a nic menšího než to!

Kadamba Kánana Svámí, 5. září 2015, Ljubljana, Slovinsko, lekce k zasvěcení

Přeložil Madhu Pandit dás

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat