sobota 28. března 2015

Svatá osoba

Přepis od Madhumatí dd

Člověk musí být opatrný ve svém jednání se svatými osobami. Musí být uctivý, to je důležité! Musíme sloužit svatým osobám s úctou; modlíme se v prachu jejich lotosových nohou, což znamená, že musíme být připraveni přijmout je jako své nadřízené, jako ty, kteří jsou v oddané službě schopnější než my a jako ty, kteří jsou schopni Krišnu potěšit více než my!

Naše služba tedy není tak významná. Jsou zde jiní, kteří dělají větší oběť než my, a proto musíme být vždy v náladě uznávání služby ostatních...

Pokud si myslíme: "Jsem vysoce kvalifikovaný, mám aristokratický původ, jsem vzdělaný, bohatý a krásný... Mám všechny tyto kvality a lidé to vědí, a proto mě respektují," pak bude obtížnější vzdávat úctu.

Přednáška, 2010, Chowpatty, Indie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat