pondělí 15. dubna 2013

Kalijuga!

Kadamba Kánana Svámí, 13. března 2013, Majápur, Indie, ŠB 4.30.17

Je kalijuga, oceán chyb! Někdy se oddaní sejdou a mají společné kalijuga kathá. „Ó, víš jak je to venku hrozné! Ó ano! Tak příšerné! Ty věci, co oni jedí. Ty věci co dělají. Jsme prostě v kalijuze.“

Jednou jsem byl v Karoli, kde je božstvo Mana Mohana a já jsem řekl tu stejnou věc pujárímu. Řekl jsem: „Jsi na takovém moc pěkném místě. Ani nevíš, jaké to venku je, kalijuga.“

On řekl, „Jó kalijuga. Jsou tisíce kalijug v jednom dni Brahmy. Přijdou a odejdou velice rychle.“

Vůbec ho kalijuga nezaujala, ale nás ano, protože jsme kalijugou ovlivněni, cítíme břemeno kalijugy v našich srdcích. Jeden oddaný mi řekl, „Přestal jsem zpívat. Nemám na to už chuť, nemám žádnou chuť zpívat.“

No, ale to nevadí. (nemít chuť) Prvním důvodem ke zpívání je očištění. Pokud nemůžeme zpívat s chutí, pak zpívejme ze strachu, ze strachu z pekla! Omlouvám se, že to říkám, ale zpívejme ze strachu z pekla, hledejme nějaké očištění. Je peklo, jak je popsáno v pátém zpěvu. (Šrímad Bhágavatamu

V chrámu zvonil telefon a já obvykle nikdy telefony v chrámu nezvedám, protože jsem tam návštěvou. Bylo deset v noci a já jsem to zvednul. A ta paní začala, „To není pravda! To není pravda! To není pravda, že celá má rodina půjde do pekla.“

Řekl jsem, „OK, prosím uklidněte se paní! Prosím uklidněte se! Začněte od začátku a nikoliv od konce.“ Někdo jí daroval knihu Druhá šance a ona ji četla. Jak můžete porozumět, je to drsná kniha. Takže zpívejte! Pokud nemáte chuť, pak zpívejte pro očištění. To je první krok. Může to vykořenit, agham dhunvanti kartsnyena niharam iva bhaskarah (ŠB 6.1.15), kořeny hříchů ze srdce, z úplného kořene, pro vaše dobro. A to je dobře. Pak budeme čaem přitahování více a více a nakonec krsna kirtana gana nartana parau premamrtambho nidhi (Sad Goswami Astakam Verse 1). Konečně zažijeme, že toto zpívání je jako oceán transcendentální lásky!

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat