středa 21. října 2015

Nesení milosti

Jsme zde milostí svatého jména a svaté jméno je neseno oddanými. Ve Šrímad Bhágavatamu je popis, jak Ganga vstupuje do vesmíru - jak Vámanadéva rozbíjí skořápku vesmíru, kapka oceánu příčin vstupuje do vesmíru. A tato kapka padá skrze střední planetární systémy, kde sídlíme my.

Poté polobozi přicházejí s kumbami, nádobami, ve kterých nesou Gangu stejným směrem, kterým už se Ganga linula, a snáší ji dolů. Přesně stejným směrem Ganga tekla, ale oni ji teď snáší dolů. Pak Ganga přichází na planetu Zemi. Na planetě Zemi zná Gangu mnoho lidí, během kumba mely v ní přijímá koupel až dvacet milionů lidí. Potom Ganga teče dál a přichází na nižší planetární systémy známé jako Bhogavati. V Bhogavati nikdo Gangu nezná, ale tak či onak se lidé náhodou koupou v Ganze neboli získávají nevědomě prospěch.

Proč tedy polobozi Gangu nesou? Protože chápou, že Ganga je tekoucí milostí a pokud nesou tuto milost, získávají více milosti, protože se podílí na její distribuci. Takže nejen že získáváme kredit když obdržíme milost, ale kredit získáváme také za dávání. Proto polobozi přinesli své nádoby, chytili Gangu a přinesli ji na Zemi, kde je mnoho lidí dychtivých se v ní vykoupat.

Můžeme tedy přirovnat sankírtanové hnutí ke středu Gangy a můžeme vidět, že se sankírtanové hnutí šíří. Šíří se všude jednoduše tím, že je neseno oddanými. Áčárjové nesli svaté jméno a přinesli jej na spoustu míst. Udělali svaté jméno nástrojem, kterým změnili svět. A také nyní je možné nést jméno. Ten, kdo jej nese, získává nejvíce milosti. Pak jsou zde ti, kteří se ve jméně koupou a také získávají milost. A potom tu jsou sousedi, kteří neví, co se děje, ale také se koupou v oceánu nektaru svatého jména, dokonce i když neví, o co jde. Nechť jsme tedy tímto způsobem nosiči svatého jména, to bude to nejúžasnější.

Bhadžany pro mládež, 9. září 2015, Randburg, JAR

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat