čtvrtek 26. ledna 2017

Osobní zodpovědnost

Krishna-and-the-gopas-cowherad-boys-eat-their-lunch-in-Vrindavan
Nakonec to, co se má stát, se stane ve správnou dobu, ale my máme přesto možnost volby. Když přecházíme ulici, není to stylem: "Ó, co se stane? Přecházím ulici...!" Ne, vy si volíte, že přejdete. A tak je to se vším - můžete si vybrat. Zvolíte si, jestli si dáte další lžíci sabdží nebo ne; ještě jedna roti... To je vaše volba!
Někdy lidé říkají: "Ano, budu oddaným, když ze mě Krišna udělá oddaného. Já jsem se jen odevzdal." Tato filozofie nebere v úvahu osobní odpovědnost, kterou máme, když se rozhodujeme. Činíme rozhodnutí. Ve správnou chvíli k nám přijde volba a my se musíme rozhodnout. "Mám to udělat? Mám být oddaným, nebo nemám být oddaným?"
To je vaše volba a vaše zodpovědnost. Když řeknete "ne", pak také musíte čelit důsledkům a jste za to zodpovědní.

Domácí program, 12. května 2015, Melbourne, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat