pondělí 16. listopadu 2015

Útočiště

Když je oddaný blízko Krišnovi, pak je i Krišna blízko oddanému. Když si ale myslíme: "Ano, já vím, sloužím Krišnovi, ale zároveň si někdy opravdu říkám, jestli mě Krišna skutečně ochraňuje, nebo jestli ochraňuje jenom Své čisté oddané. Je řečeno, že Krišna chrání Své oddané, ale já tak úplně nejsem oddaný. Kdo je v kategorii oddaného? Jaká měřítka Krišna používá, když říká, že ochraňuje Své oddané? Možná ještě nejsem oddaný... Snažím se být, ale mám těžké období. Co tedy teď? Bude mě pořád chránit? Opravdu mě ochraňuje? Doopravdy se tu v tomhle boji cítím sám a nevím, jestli to můžu zvládnout."

Ale Krišna je velice blízko. Je tady, takže se k Němu jen otočte, a když se ke Krišnovi otočíme, věci budou únosné. Neznamená to, že se všechno prostě rozplyne a odejde, ale bude to snesitelnější; věci najednou budou možné. Najednou to nějak můžeme přežít, vypořádat se s tím, pokračovat - a to je nejlepší! To je tedy náš proces viśvāsa kahe sudṛḍha niścaya (Čaitanja Čaritámrita Madhya-lílá 22.62) - mít pevnou víru, že nás Krišna ochrání. On nás určitě ochrání! Chrání nás celou dobu, jen my to nemůžeme vidět!

Šrímad Bhágavatam 1.12.24, 9. října 2012, Melbourne, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat