úterý 28. října 2014

Největší zloděj


Na světě je hodně zlodějů, ale kdo je největší zloděj? Ve Vrindávanu každý ví, že Krišna je zloděj - dokonce i jako dítě byl Krišna zloděj; kradl máslo. Dokonce ho jeho vlastní matka Jašóda jednou chytila, přistihla ho při činu, se zlatými nádobami s máslem na zemi, a krmil opice! Řekla, "Takže, ty zlodějíčku. Teď jsem tě přistihla!" Krišna řekl, "Matko, matko! Zrovna jsem sem přišel. Opice rozbily všechny nádoby a já se je snažím odehnat!" Ale na to mu neskočila.


Takto, dokoce i jako dítě byl Krišna čora, zloděj. A víte, začnete jako malý zloděj, nejdřív kradete malé věci a potom, když vyrostete, kradete velké věci. Ano, jako dítě Krišna kradl máslo, ale potom už kradl víc - kradl srdce! Dokonce i tehdy máslo tálo a lidé roztávali, když viděli, jak Krišna krade máslo. Dokonce i zloděje by ukradl větší zloděj - Krišna - on je zloděj!

Proto Višvanáth Čakravartí Thákur říká, "Nedívejte se na Krišnu, protože když se podíváte na Krišnu, ukradne vám vše, co máte! Všechno! Nedívejte se na Něho! Říkal jsem vám to, varoval jsem vás! Ukradne vám zrak, budete slepí, hluší a němí." Protože když vidíte Krišnu, už nechcete vidět nic jiného. Když slyšíte o Krišnovi, kde jinde najdete takovou chuť? A když mluvíme o Krišnovi, zapomínáme na čas a postupně ztratíme zájem o všechny ostatní věci. Taková je jedinečná povaha Krišny. Proto pouze velmi šťastlivá osoba přijde do styku s oddanými Pána a vyvine touhu po Krišnovi.  

(26. září 2014, Durban, JAR, domácí program)


Odkaz na přepis v angličtině najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat