sobota 6. července 2013

Úrovně uctívání: část druhá - Surjové

Kadamba Kanana Swami, 16.květen 2013, Simhačalam, Německo, Šrimad Bhagavatam 9.7.21

O jednu úroveň výše než Šaktové jsou Surjové neboli uctívači Slunce. Surjové uctívají životodárnou sílu ve vesmíru – v historii lidstva to byli Egypťané a Inkové, ale současně s uctíváním Surji je tam také energie prány. Takže to řadí například reiki také mezi Surji; nebo další druhy prány jako třeba Chi. V čínských filmech jsem viděl lidi létat na druhou stranu pokoje a tak dále a dokonce i vařit na Chi. V letadle dostanete pořádný výběr filmů. Můžete tak vidět chlapíka smažit vajíčko pouhou šakti ze svých rukou! Šetří to plyn – to je celé! Jinak jakou to má cenu takováto šakti a schopnosti a tak dále?
Je jeden příběh o muži, který cvičil mnoho let, aby získal mystickou sílu a nakonec se naučil chodit po vodě. Šel zpátky do své vesnice a řekl to ostatním lidem, „Ano, mám tuto mystickou sílu. Mohu chodit po vodě.“ Všichni byli nadšeni, „Ó ó ó musíš nám to ukázat.“


 „Zítra vám to ukážu.“ Všichni se shromáždili kolem řeky a pak ten jógí chodil po vodě. Zvládl to a každý byl velice nadšený a říkal, „To je úžasné!“, ale jeden starý muž řekl, „Nemyslím si, že je to moc cenné. Myslím, že to nestojí víc než za pět paisa.“ Jógí byl velmi zklamaný, „Tak ty na mě žárlíš, kritizuješ mě, říkáš, že má mystická síla nestojí za víc než pět paisa.“ Starý muž řekl, „Ano, nestojí to za víc než pět paisa. Ty můžeš přejít přes vodu, ale já si mohu vzít loď za pět paisa. Takže to nestojí za víc než pět paisa.“
Takže všechny tyto mystické síly opravdu nejsou zas tak cenné. Pamatuji si na knihy o Carlu Castanedovi, který bral peyot, nějaké houby, a on byl ve výcviku u opravdového indiánského léčitele, který ho učil spousty triků – učil ho, jak v noci běhat po lese; učil ho, jak najít energetické body ve vodopádu a tímto způsobem šplhat ve vodopádu! No, bylo to zajímavé, koupil jsem si všechny knihy až do čtvrtého dílu a v té čtvrté knize ten hrdina, který v té fázi byl válečníkem se nakonec potkal se smrtí. Když potká smrt tak je tam závěrečný tanec se smrtí díky jeho mystickým schopnostem. Dokáže na okamžik smrt zastavit a pak je nakonec smrtí poražen. Pak jsem si pomyslel, „Tohle celé je k ničemu!“ a vzal jsem tu knihu a vyhodil ji do koše. Jaký to má smysl? Jaký má smysl všechny tyhle mystické síly, když je pak ztratíme v okamžiku smrti? Takže Surjové se snaží využít sílu ve vesmíru. Jejich uctívání je uctívání ohromné energie a síly.

Žádné komentáře:

Okomentovat