úterý 29. prosince 2015

Zvyšování laťky oddanosti

Otázka: Mluvil jste o nutnosti napínání sebe sama a zvyšování laťky naší oddanosti. Jak můžeme vědět, že se nenapínáme příliš, anebo moc málo?

Musíme začít přijímat některé postupy oddané služby a upevnit se. To je začátek - upevnit se ve zpívání, ve službě, v ášramu, v bráhmanských vlastnostech... Když už jsme v určité situaci chvíli upevněni, pak můžeme zvyšovat laťku a upevnit se na téhle úrovni. Pak to chvíli držíme a potom znovu - zvýšíme laťku. Abhyasa yoga znamená praktikování, ale praktikování se překládá jako upevňování se. Avšak jak zvyšujete laťku, musíte dělat víc pro její udržení.

Vzpomínám si, že jsme dělávali nějaké retreaty v Drakensbergu v Jižní Africe a donutili jsme všechny tvrdě pracovat, abychom vytvořili opravdu speciální daršany Božstev. Jeden rok přijel na mou žádost Indradjumna Mahárádž a já jsem ho požádal, aby oddaným představil svá Božstva. Vysvětloval věci o svých Božstvech a tak se dostal do toho sdílení svých Božstev s oddanými, že další den ráno se s nimi podělil také o svou púdžu. Okolo tří set oddaných bylo součástí jeho púdži!

No, bylo to zajímavé, protože všichni věděli, že Svámí dělá svou púdžu dlouhou, dlouhou dobu a má velice vysoký standard. Já jsem to všechno kontroloval a všiml jsem si, že pouštěl nahrávku, kde byla celá posloupnost, kdy to šlo přes gurua, společníky Pána Čaitanji, Pána Nitjánandu a všechny mahádžany, a tak nějak pomalu, pomalu to přivádělo do Vrindávanu - krůček po krůčku. Bylo to velice zajímavé! Pak jsem řekl: "Mahárádži, to bylo tak dvě hodiny! Jak tohle děláš každý den?!"

A on odpověděl: "No, musím něco dělat! Musím dělat něco, abych si byl vědomý Krišny!" A to je ten bod! Nezískáte to za nic. Nemůžete být Indradjumna Mahárádž jen tak! Je zde cena, kterou musíme zaplatit!

Šrímad Bhágavatam 9.19.25, 25. prosince 2014, Kapské Město, JAR

Původní text v angličtině zde

Žádné komentáře:

Okomentovat