čtvrtek 17. prosince 2015

Nektar (vjása púdžá 2008) - 2/2

(První část článku dostupná zde.)

Každopádně Šríla Prabhupáda napsal ten dopis z 9. června, ve kterém říká: „Ode dneška mohou někteří mí žáci zasvěcovat v mém jménu jako rtvik.“ A můj duchovní učitel udělal to samé. A napsal ten dopis 9. června. Bylo to jako tenis mezi ním a GBC a já jsem byl tím míčkem! No a pak GBC prostě přišli a řekli: „Jayadvaito Svámí, toto nemůžete udělat!“ A on řekl „Proč ne?“ A oni odpověděli: „Je to proti zákonu.“ A on na to: „Jakému zákonu? Jaký zákon po mně chcete, abych dodržoval? Ten psaný, nebo ten nepsaný? Kde je napsáno, že to nemohu udělat?“ A oni hledali a hledali, ale nemohli nic najít! A tak nás to nechali nějaký čas tak dělat. Takže jsem zasvětil několik žáků ve jménu svého duchovního mistra, který je umístil pod mou péči.

A o pár měsíců později GBC všechno změnili. Náhle se změnila pravidla a řekli: "Ok, i když je duchovní mistr stále přítomný, se souhlasem duchovního mistra může také zasvěcovat. A je v naší sampradáji těchto případů mnoho: Například Šrínivás Áčárja zasvěcoval během přítomnosti svého duchovního mistra. Takže je to už v naší tradici precedent." No, já jsem to každopádně viděl jako velkorysost svého duchovního mistra, nikoliv jako svou kvalifikaci. A právě to požehnání duchovního mistra mě učinilo kvalifikovaným. A to je důvodem, proč jsem nyní zde jako pravý duchovní mistr v Brahma Madhva Gaudia Vaišnava sampradáji.

Cestuji tedy kolem světa a pečuji o osoby, které se zajímají o vědomí Krišny. A setkal jsem se s mnoha hezkými lidmi, kteří mají zájem. Takže náš vztah má dvě části. Jedna je tou, kde mám roli zástupce Krišny a jednám jako via médium Krišnovy milosti. Služba žáka je nabízena zpět skrze duchovního mistra Krišnovi a milost Krišny proudí dolů skrze žákovskou posloupnost. A tímto způsobem je zde tento formální vztah. A část této vjása púdži je formální povinnost pro naše očištění. Žáci obnovují své závazky. A tímto způsobem jsou všichni při oslavě vjása púdži očišťováni.
A ta druhá část je náš osobní vztah – naše přátelství, důvěra, kterou vkládáme do tohoto vztahu. A z obou stran tento vztah prověřujeme. A samozřejmě, že jediným účelem tohoto vztahu je jít zpět k Bohu ještě v tomto životě! A o to se snažíme. A tak tedy takto využíváme naše přátelství, abychom dosáhli nejcennějšího cíle života. Takže je ve skutečnosti velice pěkné mít takové vztahy. Já osobně také velice oceňuji tyto vztahy s lidmi - lidmi které mám rád a kteří jsou skutečně odevzdaní nějakým způsobem vzít útočiště u Šríly Prabhupády a procesu, který učí. Jsem si jist, že pokud nějakým způsobem zůstaneme věrni tomuto celému uspořádání na maximum našich možností, pak bude vše úspěšné; pak jistě půjdeme zpět k Bohu.

Jednou v Majápuru dával Šríla Prabhupáda lekci a během ní mimořádně zdůrazňoval potřebu odevzdání se a potřebu čisté oddané služby na 100%. A znovu a znovu - celá lekce byla založena na tomto tématu 100% odevzdání se. A pak se dostaví úspěch. A tak na konci přednášky byli všichni oddaní tak trochu... „Achch….“ Vypadali trošku smutně. Prabhupáda seděl na vysokém vjásasanu, který měl dolů schůdky. A jak sestupoval dolů z vjásasanu o jeden schod, řekl: „90% bude stačit.“ Sestoupil dolů další schod a řekl: „I 80%.“ A ještě o jeden schod sestoupil a řekl: „Dokonce i 70%!“ A pak vstoupil na zem, hodil si čadar přes rameno a odkráčel pryč! Takže jistě, jistě nemusíme být vždy dokonalí, ale nebuďte z toho odrazeni a pokračujte. Nějakým způsobem pokračujte a pokračujte dále kupředu. Jsem vždy připraven pomoci. Nezáleží úplně na tom, co se stalo, my prostě pokračujeme znovu dále kupředu. Šríla Bhaktisiddhánta Sarasvatí Thákur řekl, že tyto sliby při zasvěcení jsou tak mocné, že i když je ne vždy dokážeme následovat perfektně, i tak budou úspěšné. Samozřejmě že to ale neznamená, že byste je neměli následovat perfektně, jasné? Některým lidem nemůžete dát ani píď! Takže se musíme snažit je naplňovat dokonale. Ale i když to nějakým způsobem úplně nefunguje, nebojte se, budeme pokračovat a na konci bude úspěch.

A tak jsme se zde sešli kvůli tomuto, sešli jsme se, abychom byli spolu a mohli jít kupředu, zpátky do duchovního světa společně. A kdokoliv tam bude první, musí tam vzít ostatní! To je naše společná dohoda, ok? V zábavách Dhruvy maháráje je popsáno, že v jeden okamžik se mu poklonila smrt a Dhruva jí stoupl na hlavu vystoupal tak na pushpa vimán, což znamená květinové letadlo. A dále je řečeno, že Dhruvovo letadlo stoupalo a Dhruva přemýšlel o tom, že to byla právě jeho matka, která mu dala ten pokyn, a díky její milosti mohl nyní jít zpět k Bohu. A tak přemýšlel: „Dobře, ale co moje matka?“ A pak viděl další letadlo a v něm byla ona. Takže jeho matka také letěla zpět domů. A Šríla Prabhupáda zde napsal ten velice známý význam, ve kterém píše: „Ano, a stejným způsobem já doufám, že jeden z mých žáků se stane čistým oddaným Krišny a vezme mě zpátky k Bohu!“ A proto zde já říkám, že ten kdo se tam dostane první, musí vzít zpět všechny ostatní! Jeden za všechny, všichni za jednoho! A myslím, že v této náladě máme duchovní vztahy a měli bychom jich takto využít.

Mám trochu výhodu. Zaprvé stárnu - je mi dnes 55. A tak se dívám zpět na život za mnou. Mám nějaké své fotky z doby před 30 lety ve Vrindávanu a vypadám na nich jako dítě! Nemyslel jsem si v té době, že jsem dítě, myslel jsem si, že jsem už docela zkušený! A nyní, o 30 let později, už jsem trošku zkušenější! A tak doufám, že s věrností Šrílovi Prabhupádovi a praxí duchovního života a hmotného života a s přátelstvím, které existuje mezi námi navzájem, bych mohl být vaší podporou ve vašem duchovním životě tak, abychom šli zpátky domů k Bohu.

Děkuji vám mnohokrát.
Šríla Prabhupáda kí, Jaya!

Lekce Jeho Svatosti Kadamba Kánana Svámího z Vjása púdži 16. května 2008 na Nrsimha kšétře v Německu.

Původní text v angličtině zde.

Přeložil Madhu Pandit Dás

Žádné komentáře:

Okomentovat