čtvrtek 10. prosince 2015

Prabhupáda ovládl můj život!

Poprvé jsem přišel k tomuto hnutí tady ve Vrindávanu v roce 1978. Četl jsem Prabhupádovu Gítu a přesvědčilo mě to, a proto jsem se v Himalájích rozhodl, že se půjdu připojit do Vrindávanu. Byl jsem velice šťastný, že jsem přišel do tohoto chrámu, protože to bylo tak ohromně duchovní, a když jsem viděl Božstva, cítil jsem: "Jsem v duchovním světě." Krišnova přítomnost byla nesmírná. Pak jsem byl zapojen do služby a bylo to v této službě, kde jsem si vytvořil své spojení s Prabhupádou. Velmi rychle jsem byl zapojen do různých typů managementu a staral jsem se o chrám. A v tom jsem si uvědomil: "Čím víc zodpovědnosti k naplnění Prabhupádovy touhy přijmu, tím silnější mé spojení bude."

Tady v Krišna-Balarám chrámu bylo všechno dotčeno Šrílou Prabhupádou, protože zde bylo přítomno jeho Samádhi - tady instaloval Krišnu a Balaráma tím známým árati, kde byl tak spokojený, a taky zde byl jeho dům. Každého kousku tohoto projektu se dotkl jeho osobní pokyn víc než na kterémkoli jiném místě. Ve skutečnosti jak šel čas, cítil jsem, že přítomnost Šríly Prabhupády v tomto projektu byla dokonce ještě silnější než přítomnost Krišny. Prabhupáda si získal mé srdce.

Když jsem přišel poprvé, byl jsem pyšný, nezávislý a tvrdohlavý a do jisté míry to mám pořád - ale nyní je tu jeden rozdíl a to sice ten, že teď, po tolika letech, se modlím, abych mohl tak či onak pokračovat ve vykonávání nějaké služby pro Šrílu Prabhupádu v Krišna-Balarám chrámu, sloužit jeho služebníkům v jeho hnutí a dělat něco pro šíření tohoto vědomí Krišny po celém světě - protože jsem přesvědčen, že jak jsem potkal Šrílu Prabhupádu po jeho odchodu a jak velice hluboce zasáhl mé srdce a ovládl můj život, jsem si velmi jistý, že dnes Prabhupáda také ovládá životy mnoha lidí, kteří ho potkávají poprvé.

Nevím, kolik let v budoucnu se bude Prabhupáda stále dotýkat životů tolika lidí a vytvářet v jejich srdcích víru, upoutávat je a tímto způsobem bude tohle hnutí pokračovat a šířit se po celém světě.

Přednáška, Vrindávan 2010

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat