středa 15. dubna 2015

Příliš pomalu a jistě?

Do mysli mi přišel jeden malý příběh o Šrílovi Prabhupádovi. Bylo to pozdě večer a Šríla Prabhupáda se posadil, aby překládal - v jedenáct hodin v noci. Pozval tedy oddaného, brahmařáčího, aby přišel a sedl si tam s ním.

Řekl: "Pojď a sedni si zde se mnou během toho, co budu překládat."

A on na to: "Šrílo Prabhupádo, teď je hodně pozdě. Musím jít do postele. Jsem velmi unavený, takže když mě omluvíte, ocenil bych to."

A Šríla Prabhupáda řekl: "Ale já nejdu spát, já nejdu spát. Proč ty musíš spát?"

"Vy jste čistý oddaný."

"A proč ty nejsi čistý oddaný?"

Tohle by tedy měla být naše meditace. Mělo by to být naší neustálou meditací. Proč nejsem čistý oddaný? Co stojí v cestě? A jak dlouho mi to bude trvat? Pomalu a jistě, to vyhrává závod... velice pomalu (smích). Pokud si spočítáte průměrný věk, kolik let nám ještě zbývá a kolik už máme za sebou, potom... opravdu to zvládneme touhle rychlostí? Pak trochu sejdeme z cesty a potřebujeme hodně milosti, abychom dohnali ten zbytek. Takto hodně spoléhat na milost je riskantní.

Nakonec jsou v rozhodování o tom, zda náš život bude úspěšný či nikoliv, oba faktory. Měli bychom dát trochu víc stranou své vlastní úsilí, protože oddaná služba je transcendentální. Je to součástí hladini-shakti, energie blaženosti. Dává to potěšení Krišnovi. Proto oddaná služba nikdy nezůstane bez povšimnutí. V Krišna knížce je zmíněno, že Krišna je známý pod jménem Acyuta, neboli Ten, kdo nikdy nenechá bez povšimnutí ani tu nejmenší prokázanou službu - ani tu nejmenší službičku, kterou Mu prokážeme. Krišna si jí všimne a oceňuje ji.

Šrímad Bhágavatam 5.10.24, 28. prosince 2013, Mayapur, Indie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat