pátek 3. února 2017

Musíme se o sebe vzájemně starat

Hmotný svět je světem, kde máte masku. Hmotný svět je místem, kde máte skryté úmysly. Místem, kde od někoho něco chcete, aniž byste mu to přímo řekli. V hmotném světě nikdy nemůžete mít plně nezištný vztah.
Avšak my máme filozofii, která nabízí cestu rozvíjení nesobeckých vztahů. Takže pokud tohle máme, mělo by být pro nás možné mít opravdové ryzí vztahy založené na vzájemném dávání. Sloužení vaišnavům znamená, že člověk vaišnavům musí dávat. Musí jim dávat majetek, musí jim dávat prostor k tomu, aby mohli dělat, co potřebují, musí je oceňovat a tak dále.

Někdy v přátelství člověk musí přijít a říct: "Co to děláš?" A někdy to pomáhá, i když to udělá cizí člověk!

Já jsem měl ve svém životě období, kdy jsem nedělal věci moc dobře. A potom odnikud přišel nějaký cizinec a řekl: "Co děláš se svým životem?" Byl jsem v takovém šoku, protože byl cizí! A řekl jsem: "Ale ty mě ani neznáš!" On to ignoroval a odvětil: "Co děláš se svým životem?"

To mě opravdu probudilo. Šokovalo mě, že tento cizinec mi řekl takovouhle věc. A pak jsem udělal velkou změnu. Mělo to vliv. Takže ano, musíme se o sebe vzájemně starat.

Přednáška na Kulturním festivalu, 25. dubna 2015, Rádhádéš, Belgie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat