neděle 19. února 2017

Čas pro Krišnu

Můžeme chtít rodinný život, ale jak můžeme mít pěkný rodinný život bez Krišny? Rodinný život bez Krišny nebude uspokojující. Bude velice frustrující. Začne skutečně fungovat pouze tehdy, když přidáme Krišnu.

Co je to za práci, pokud se nevztahuje ke Krišnovi?! Peníze, peníze, peníze jen pro jídlo, spaní a ty ostatní věci. Budete frustrovaní, to vám zaručuji! Ale pokud použijete ty peníze pro Krišnu, pak je to v pořádku.

V každé situaci musíme vynakládat úsilí udělat něco pro Krišnu!

Byl jsem v rodinném ášramu, ale neměli jsme děti, díky osudu se to nestalo. Měl jsem svatbu, když jsem byl mladý, a po 24 letech bez dětí jsme už společně zestárli – bylo to osudem mého života?! Zní to trochu suše, a tak jsem vzal sannjás, a tím se zavazujete následovat striktní sliby. V podstatě esencí slibu sannjásu je, že úplně všechno je pro Krišnu a nic není pro vlastní smyslový požitek. A tak jsem získal dandu a ostatní věci, a pak jsem si pomyslel: „Co teď budu dělat...?“ Protože je tak pěkné dát takové sliby, ale potom je také musíte následovat!

Podívejte, před sannjásem jsem měl vždy dokonalou omluvu: „Já prostě nemám čas!“ Byla to velká omluva. Nemám dost času na zpívání. Nemám dost času na čtení. Nemám dost času na oddanou službu... Nemám dost času, nemám dost času, nemám dost času! A pak jsem vzal sannjás a najednou jsem měl veškerý čas pro Krišnu. „Óóo, no a co teď tedy budu dělat!“

Vidíte, že každý ášram je intenzivní! V každém ášramu musíme vynakládat vědomé úsilí. V sannjás ášramu musíme veškerý čas naplnit Krišnou. V grihasta ášramu si musíte udělat čas!

Kadamba Kánana Svámí, 4. prosince 2016, Melbourne, Austrálie, ŠB 3.26.41

Původní článek z kksblog.com přeložil MadhuPandit dás

1 komentář:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat