pondělí 31. října 2016

Čekání na inspiraci

Když se v našich duchovních životech potýkáme s obtížemi, znamená to, že musíme dát víc do vnějších činností. Když je zde vnitřní boj, znamená to, že navenek je zde vakuum, že se externě dostatečně nevěnujeme uctívání Krišny, zpívání Hare Krišna a pohroužení se do Krišnova učení. Nemáme dostatek Krišna upadesh, takže to prostě jen musíme zvýšit, nějakým způsobem dělat víc, a poté přijde posun.

Je to trochu obtížné. Někdy říkáme: "Nemůžu dělat víc, protože se necítím inspirován." To je věčné dilema... "Kdybych byl inspirován, byl bych si více vědom Krišny." Ne. Buďte si více vědomí Krišny, a pak BUDETE inspirováni. Tak to ve skutečnosti je. Kaništha-adhikárí (začínající oddaný) říká Krišnovi: "Odevzdám se, když mi dáš extázi. Pokud mi dáš blaženost vědomí Krišny, pak se odevzdám." A Krišna říká: "Ne, odevzdej se, a já ti dám blaženost."

Madhyama- adhikárí (středně pokročilý oddaný) však pochopil: "Odevzdám se. Prostě to jen udělám, a pak uvidíme, co přijde. Dám do toho svou víru. Budu věřit, že štěstí je s Krišnou, ne u ostatních věcí. Nechám tyto další věci být, protože jaké štěstí z toho přijde? V nejlepším případě to bude smíšené - štěstí a neštěstí. Mám víru, že když investuji do služby Krišnovi, štěstí přijde."

śraddhā’-śabde—viśvāsa kahe sudṛḍha niścaya kṛṣṇe bhakti kaile sarva-karma kṛta haya (ČČ Madhya-lílá 22.62). Všechno dobré přichází ze služby Krišnovi, z oddané služby. To je śraddhā’. To je víra. To je tedy madhyama - má víru. Kaništha ji nemá. Kaništha znamená slabé odhodlání.

Takže to je naše obtížná situace. Čekáme, že Krišna nám nějak pošle nějakou milost. "Ó, Krišno, prosím, buď ke mně milostivý. Prosím, pošli mi inspiraci. Prosím, pošli mi nektar. Krišno, modlím se k Tobě." A o pár minut později... nic nepřichází. Boj pokračuje, obtíže pokračují... Protože ten první krok musíme udělat my, dát Krišnovi sebe sama. Musíme dát sami sebe službě, a pak zde okamžitě bude inspirace. Okamžitě!

Šrímad Bhágavatam 7.8.19-24, 26. dubna 2016, Rádhádéš, Belgie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat