neděle 22. května 2016

Neobyčejné jméno

Když jsme zasvěcení a dostaneme nové jméno, nejdřív je to šok. V mém případě tomu také tak bylo. Mé jméno začínalo na P a příjmení na K, ale nějak ta jména smíchali a kvůli tomu se mé příjmení stalo mým křestním jménem. Takže pak jsem dostal jméno na "K", a to jsem nečekal. Ve skutečnosti jsem si říkal, že dostanu něco jako Prahlád, a pak bylo najednou vysloveno: "Kadamba Kánana!" Ó, to byl velký šok!

Ale pak se mi to začalo líbit - líbil se mi význam toho jména, ta meditace, a viděl jsem, že tohle jméno je něco, co se můžu snažit naplnit.  Mohu se snažit takový být. To je ta pěkná věc na duchovních jménech - dávají nám smysl, můžeme se snažit jich dostát. Takto nás naše jméno vytáhne na vyšší úroveň, takže to je velmi dobrá věc.

Přednáška před zasvěceními, 5 září 2015, Lublaň, Slovinsko

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat