středa 26. srpna 2015

Stav odříkání má přednost

Kadamba Kánana Svámí, 6.dubna 2015, Durban, JAR, RY lekce: Tajemství duchovního pokroku

Každý den dělám půdžu svojí Govardhan šíle. Vzít si Govardhan šíly, neboli posvátné kameny z Govardhanu, není jen tak laciná záležitost a když si každý odnese kámen z Govardhanu, tak si říkám, co asi ve Vrindávanu  jednoho dne zbude, tudíž jsou tu určité rozpaky. Ale Sri Caitanya Mahaprabhu věnoval Govardhan šílu Raghunatha Das Gosvámímu, který byl ve stavu odříkání … takže záleží na naší pozici.


Když přijde na uctívání Govardhanu, na prvním místě je náš stav odříkání. Ne že každý i s jeho tetičkou musí mít Govardhan, protože, když jsi hospodář, můžeš mít Božstva. My máme Govardhan, protože s těmi malými šílami můžeme cestovat. Pro hospodáře je uctívání Božstev; a můžete je krásně oblékat.

Tak či tak, já mám svoji Govardhan šílu a je to velmi pěkné, protože bydlím s Krišnou a On mě toleruje. Bydlím ve stejném pokoji jako Krišna … to je něco. Je mi Krišny líto, ale co se dá dělat, On mě toleruje a já jsem Jeho služebník. Každé ráno Pána probouzím a později Mu nabídnu koupel, nabídnu Mu vonný olej, gopítečkami  Mu ozdobím tvář, nabídnu Mu santálové dřevo a tulasí lístky, pak Ho posadím na stříbrný trůn a nejrůznějšími způsoby ozdobím Jeho oltář. Potom Mu nabídnu árati a nejrůznější parafernálie a nakonec Mu nabídnu bhogu – různé preparace; a toto dělám každý den a je to posvátný prvek v mém životě a nic to nemůže změnit!


Přeložila bh. Eva W.
Zdroj v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat