pátek 14. srpna 2015

Karmická spojení

Kadamba Kánana Svámí, 6. dubna 2015, Durban, JAR, Ratha Yatra lekce: Taje duchovního pokroku


Otázka: Jak překonat výzvy společnosti členů rodiny, kteří nám dělají duchovní pokrok těžkým, například matka, otec, sourozenci, manželka nebo manžel, aniž bychom je zneuctili?

Myslím, že každý musí žít život založený na pravdě. Jestliže váš život není založen na pravdě, není založen na tom, v co věříte, pak jste ve velkém problému a je skutečně čas udělat změnu. Takže, jakmile si uvědomíte že Krišna vědomí je pravdou, pak musíte dát jasně vědět své rodině, že jste oddaný a že máte určité principy, máte určitý způsob  života - žádné jedení masa, ryb, vajec, atd. Takže oni by měli tyto věci držet stranou, protože vy nemůžete být jejich součástí.

Musíte být velice jistí a pevní. V mém životě, můj otec odešel ještě před tím, než jsem přišel ke Krišna vědomí, ale v mládí, ve věku sedmnácti let jsem se rozhodl, že chci duchovní život a chtěl jsem odjet do Indie. Můj otec se mnou měl ale jiné plány. Přál si, abych se ujal rodinného obchodu a převzal ho od mého dědečka. A tak se velice rozhněval, byl VELICE NAŠTVANÝ a hřmícím hlasem veškerou svojí silou mi řekl: "Pokud odejdeš z domova, NEDOSTANEŠ ODE MNE UŽ ANI HALÍŘ!"

Řekl to velice silně. A já jsem se s ním mohl v tu chvíli začít hádat, ale neudělal jsem to. Zůstal jsem úplně klidný a řekl jsem mu: "To je v pořádku. Nepotřebuji moc peněz. A ty co potřebuji si dokážu zajistit vlastní silou, protože mám v životě nějaké vyšší cíle!" Když můj otec viděl, že jsem zůstal úplně klidný a nebyl jsem jeho výrokem šokován, ztratil nade mnou kontrolu. Později se jeho hněv přeměnil ve strach a já jsem vyhrál, protože už nade mnou neměl kontrolu. Poté jsem odešel se zdviženou hlavou, následujíce svou cestu a můj otec to musel přijmout, protože jsem si stál za tím v co jsem věřil a zůstal jsem klidný. Bylo na to téma ještě více rozhovorů, ale já jsem to neučinil, abych rodině způsobil zármutek ale proto, že člověk musí žít život svého srdce.

Takže řekni své rodině, že musíš žít život svého srdce, a pokud to je odlišné od toho co dělá tvoje rodina, co se dá dělat, i tak to musí respektovat. Někdy nemůžeme udržet vztah s našimi rodinnými členy, ačkoliv se o to snažíme. Ale ti kdo nejsou ochotni přijmout náš způsob života za to nestojí. Mohou být ze stejné rodiny, ale nejsou naši přátelé, takoví lidé nejsou našimi dobrodinci.

Karmicky řečeno, musíme porozumět, že ne každý, kdo se narodil ve stejné rodině je automaticky ve skupině našich dobrodinců a přátel. Díky karmě se ne všichni přátelé sejdou ve společné rodině - karma takto nefunguje! Možná že ten neslušný a problematický soused z vašeho minulého života přišel nyní jako váš bratr v tomto životě (smích publika). Takto to také funguje. Karma není o dobrodincích, kteří přicházejí společně a pomáhají si navzájem. Ne, někdy se nepřátelé sejdou zpět uvnitř jedné rodiny; může se narodit někdo proto, aby vám dělal problémy. Přemýšleli jste někdy o tom takhle? Karmicky je to možné a je to probíráno v mnoha Védských textech. Takže přemýšlejte o tomto konceptu, ale nepřeji si, abyste takto začali přemýšlet o celé své rodině jako: "Já jsem si to vždycky o tom strýčkovi myslel!" Nevadí, věřím že jste tu myšlenku pochopili...

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat