pátek 15. srpna 2014

Není důvod cítit se osamělý

Naše pozice je taková, že nemůžeme vidět Krišnu; celou tu dobu na Něj zapomínáme a nevidíme Ho, a pak si myslíme: "Ó Krišno, proč jsi mě nechal samotného?!" Ale no tak. V den, kdy jste přišli do hmotného světa, přišel Krišna s vámi jako Paramátmá v srdci. On nás nikdy nenechal samotné, ani na okamžik; vždy je s námi; sedí na lotosu v srdci.
V závěrečných slovech Čaitanya Čaritámrity - já mám tato závěrečná slova rád a můžete je číst v poslední knize Antya-líly - Šríla Prabhupáda popisuje, že ve skutečnosti je Krišna osobně usazen v srdci Svého oddaného - a není tam sám! Krišna je tam ve Svých různých podobách a expanzích, takže to tam začíná být docela přeplněné.

Představte si všechna Božstva namačkaná společně v srdci. A Prabhupáda říká: "To není všechno: Krišna je tam dokonce přítomný v podobě duchovního mistra a tímto způsobem je vždy přítomný i můj duchovní učitel, on je pořád se mnou." Není to pěkné? Tento závěrečný výrok na konci mi připadá tak mocný. Takhle můžeme vidět, že nikdy nejsme sami, protože Pán Čaitanya je s námi v každém okamžiku.

Čaitanya Čaritámrita Ádi-líla 8.31, 10. března 2014, Bhaktivedánta Manor, Anglie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat