neděle 17. srpna 2014

Kamsův okamžik pochyb

Kadamba Kánana Svámí, 9. května 2014, Bhaktivédanta Manor

Nektaru oddanosti je popis Kamsova okamžiku pochyb. Ten mám moc rád! Kamsa sedí na svém trůnu v Mathuře, ve své nekonečně démonské přirozenosti a přemýšlí, „Co mi tak Krišna může udělat? Nic! Mám tak mocné spojence. Tolik. Třeba Kéší, Kéší je zosobněním síly. Co mi tak asi může Krišna udělat?“

Právě v tu chvíli dorazí ke dvoru posel, „Vaše výsosti, vaše výsosti, vaše výsosti, tragické zprávy!“
Kamsa: „CO?“
Vaše výsosti….. Kéší!“
Kamsa: „Nééé, né Kéší!“
Vaše výsosti, Kéší už není.“
Kamsa: „Ne, On (Krišna) je tak mocný, on je neuvěřitelný! Jak je to jen možné? Možná, možná bych se mu měl odevzdat? Ale co by na to lidé řekli, představte si to, já, Kamsa! Ne, to nemohu udělat! Možná bych měl raději jet do Vrindávanu a potrápit tam jeho obyvatele. Ale jak jen mohu jet, když se bojím opustit palác ze strachu z Krišny.“

Je tak pěkné, že i Kamsa na chvilku přemýšlel, „Možná bych se měl odevzdat!“ Jen se podívejte, to nám dává naději. Když to mohlo přijít na mysl a srdce Kamsovi, pak má šanci každý. To je pěkné. Dokonce i démoni jsou dotčeni Krišnou. Krišna je Bhagaván.

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat