pondělí 3. června 2013

Tlačit až za hranice


Kadamba Kánana Svámí, 9. dubna 2013, Pretoria, Jižní Afrika, setkání žáků

Nedávno jsme viděli, jak Indradyumna Maharáj převzal naši Ratha Játru v Durbanu a otočil ji celou vzhůru nohama. Všimli jste si toho? Bylo to docela úžasné, co dokáže jeden Svámí; on je velice silný – duchovně i hmotně. A on to udělal, úplně ji otočil vzhůru nohama a začal kázat všem možným komunitám.

V jednu chvíli jsem vedl kírtan a byla to moje nová melodie, která se narodila ve Vrindávanu během meditativních dnů, a tak je trochu sladká a meditativní. A já jsem byl právě v tomto kírtanu a ten Kírtan na Ratha Yátře byl odlišný. A tak jsem to rozjel a každý se do toho opřel. V jednu chvíli přišel do stanu Jayadvaita Maharáj a začal tančit jako o závod, což je dost neobvyklé. Obvykle jsou to „Otázky a Odpovědi“, ale tentokrát skákal do vzduchu a to bylo výjimečné. Pak se náhle na pódium vřítil Indradyumna Maharáj a hromovým hlasem promluvil: „Pokračuj! Nezastavuj! Tam dole jsou teď VIP a všichni tančí!“ 

Později mi Indradyumna Maharáj řekl o svém rozhovoru se starostou. Hovořil s ním a řekl mu, „Víte, snažil jsem se udělat tento festival multikulturní, a můj sen bylo přivést 25% afričanů, 25% evropanů a 50% indů, ale nepodařilo se mi to; Je mi to líto.“

A pak na to starosta odpověděl, „Svámí nedělejte si s tím starosti, dobře jste si vedl. A víte co, příští rok můžete mít stejné místo a město celý festival zaplatí!“

Potom jsem přemýšlel, „Nebudu ho už za nic kritizovat.“ To bylo úžasné, bylo to transcendentální a byl to Krišna. Nějaký způsobem, Prabhupáda měl také tuto náladu tlaičt Krišna vědomí za hranice našeho vlastního malého světa. A já musím říct, že já nejsem tak silný, speciálně pokud přijde na získávání peněz; nikdy ke mně peníze nepřicházejí snadno, vždy je to dřina, ale nějaké získám.

Mám také touhu udělat něco zde v Pretorii, něco Krišna vědomého. Neidentifikuji se pouze s jedním místem ani s jednou určitou skupinou lidí. V této zemi musíte být opatrní – pokud jste příliš mnoho s Indy, pak jste Indický Svámí; pokud jste příliš s Afričany, pak jste Africký Svámí. Tak to chodí, že s kýmkoliv více jste, toho nálepku získáte. Ale ne, já jsem se všemi. Jsem s Pretorií, jsem s Lenasií, jsem s Midrandskou náma-hattou a se všemi ostatními spojenci. Přeji si je vidět všechny růst.

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat