neděle 30. července 2017

Omezit se na Krišnu = najít neomezené


Někdo mi řekl: „Už nezpívám.“ Řekl jsem: „Proč?“ Odpověď byla: „Ach, prostě se mi nechce.“ Má odpověď byla, řekl jsem: „Je jedno, jestli se ti chce nebo ne, jenom zpívej, aby ses očistil.“

Takže tahle osoba... nebylo to, že jen mysl byla nepřítel. Pokud mysl říká nechce se mi, stala se nepřítelem. Ale nejen že se nepřítelem stala mysl, i inteligence se narušila. Protože jinak i když se nám nechce, zpíváme, abychom se očistili. Pak je inteligence silná. Ale pokud skutečně přestaneme zpívat, znamená to, že nejen že je mysl nepřítelem, ale inteligence je taky znehodnocená.

Protože jsme neslyšeli, tak jsme neslyšeli. „Ach ne, ne, já jsem naslouchal a zpíval jak o život.“ Jo, ale potom tak či onak jsme udržovali naše hmotné připoutanosti, což znamená že jsme stále investovali do naší materiální inteligence: Taky trošku světské hudby na mp3 přehrávači. Někdy trochu karmí filmu. „Jenom na internetu, bratr všechno stahuje z internetu, tak mi je dává. Myslím, že některé filmy jsou velice pěkné a mohou se použít ve službě Krišnovi,“ říká mysl. Proč se s tím zatěžovat? Není potřeba. Není potřeba vědět o Spidermanovi a Supermanovi, my máme Hanumana! To stačí, aby nás to plně uspokojilo. Takže bychom se neměli bát omezit se na Krišnu a myslet si, že pak možná něco propásneme. Ne, pokud se omezíme na Krišnu, pak najdeme neomezené.

Původní článek v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat