středa 24. února 2016

Slon hmotného života je mým společníkem

23. února 2016 Kadamba Kánana Svámí


Někdy jste na slonovi
a někdy je slon na vás.
Jsem šťastný, že mám Krišnu a Vaišnavy, to dělá všechno dobrým.

Mohu jít ve vzpomínkách zpět
a vzpomínat na chvíle, kdy jsem byl tolikrát u kopce Govardhanu.
Mohu vzpomínat na daršany mnoha Božstev, v mnoha chrámech ve Vrindávanu;
Radha Ramana, Radha Gokulananda a Vijay Govinda a Mahaprabhuův Giriráj.
Mohu vzpomínat, jak jsem seděl v Jamuně
ve vodě až po krk a zpíval jsem na růženci,
který plaval ve vodě.
Mohu vzpomínat na celý svůj čas ve Svatém Dhámu.
Nyní jsou tyto vzpomínky mým bohatstvím.

Znovu jsem začal číst Bhágavatam,
první zpěv, světci v Naimišaranji
dotazující se na šest otázek
Co je konečným dobrem pro všechny osoby světa?
Co je esencí všech písem?
Takové hezké a hluboké otázky,
jsem povznesen jejich upřímností,
jejich širokým pohledem
a srdečným soucitem.
Kniha o Krišnovi a Jeho oddaných,
co by jen mohlo být krásnějšího než to?

Vaišnavové ke mně byli hodní,
tolik věrných služebníků Šríly Prabhupády.
Když se ohlédnu zpět do minulosti, získal jsem od Vaišnavů tolik milosti.
A i v současnosti jsou ke mně všichni laskaví, přestože si to nezasluhuji.
Hledím kupředu na světlou budoucnost,
nemyslím si, že by mě Vaišnavové kdy opustili.
Vezmou mě ke Krišnovi.

Ó, a co tělo? Ano, jedno mám!
Ale to nevadí,
to se zduchovní v oddané službě.
A jak je mu nyní?
Mrtvé!
Jako bylo vždy.

Mluvme o Krišnovi
a použijme tu trochu času, kterou máme,
abychom zvětšili poklad našich požehnání.

Někdy jste na slonovi
a někdy je slon na vás.
Jsem šťastný, že mám Krišnu a Vaišnavy, to dělá všechno dobrým.

Původní příspěvěk Jeho svátosti KKS na anglickém blogu zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat