úterý 12. května 2015

Přitvrdit

Krišna je naše řešení. Krišna splní naše touhy. Všechno, co potřebujeme, najdeme u Krišny.
A když osud nejde podle nás: "Můj sen ... nevyšlo to. Všechno to zkolabovalo!" To je v pořádku, akceptujte Krišnovu vůli a nějak to tolerujte. Pokud je to těžké, uvědomte si: "Krišna chce, abych snášel tyto těžkosti, a to mě posílí." Víme, jak bychom dopadli, kdyby v našem životě šlo všechno jednoduše a hladce.

Jednou jsem byl ve vlaku. Převážel jsem v Indii kufr plný peněz a cestoval jsem vlakem, první třídou v klimatizovaném kupé.  Je to dražší než létání, proto tak nikdo nejezdí. V tom kupé máte u sedadla takové tlačítko, a když ho zmáčknete, přiběhne stevard.
V kupé byl ještě jeden muž a jeho prst byl neustále na tom tlačítku. A když přišel stevard, muž se ho zeptal: "Máte nějaký polštář?" A ten stevard šel a přinesl polštář, a pak ten muž opět zazvonil a požádal o další polštář. A nakonec měl asi dvacet polštářů. Seděl tam, opřený o spoustu polštářů. Onen muž byl také velmi tlustý,  tak jsem se na něj tak díval a říkal si, jestli má vůbec nějaké kosti.
Víc a víc jsem začal přemýšlet o tom, že když v životě dostanete příliš mnoho polštářů, stane se z vás něco jako medúza. Velmi změknete a zeslábnete, pokud váš život bude příliš pohodlný.  Je třeba trochu bojovat.

Víte, s dětmi taky - když je příliš ochraňujete, nenaučí se vypořádat se životem a stanou se velmi bezmocnými.
Tak pojďte! Dospějte a čelte okolnímu světu. Udělejte z toho to nejlepší a to, co nemůžete ovlivnit,  tolerujte. To je život! Takže  nemůžeme lidi příliš ochraňovat a nemůžeme příliš ochraňovat ani sebe. Je to jednoduché. Když přijdou těžkosti, přijměme je. Snažíme se z toho udělat to nejlepší, a ten zbytek přijmeme.

To je vědomí Krišny; víra, že naše štěstí spočívá na Krišnovi. Když důvěřuji tomu, co Krišna zamýšlí s mým životem, bude to fungovat. A když si volím něco jiného, fungovat to nebude.  Takto překonáme osobní slabosti a posílí nás to.

Přednáška na Ratha Yatře: Tajemství duchovního pokroku, 5. dubna 2015, Durban, JAR

Přeložila bhn. Eva

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat