středa 28. července 2021

Uvařená čapátí

Jednou jsem byl v New Yorku a jak jsem šel, uviděl jsem stroj na čapátí. Byl to prvotřídní stroj. Nahoře vešlo těsto, udělalo to kuličky, pak přišly válečky, a udělalo to pěkné kulaté čapátí. Potom to přišlo na horký talíř, přijelo rameno a strčilo čapátí do díry se sluzavkou a ta potom tu čapátí otočila dokola až spadla na další rozpálený kotouč dole. A potom byla čapátí upečena na druhé straně. To je povaha čapátí. Jsou opečeny na obou stranách.

Takže pokud se nám nelíbí situace, ve které se nacházíme, můžeme tu situaci změnit, ale budeme opečeni na druhé straně. To je všechno. Jsme čapátí, stejně budeme uvařeny. Když už jsme opravdu uvaření, začneme být trochu vážnější v duchovním životě. Staneme se hmotně vyčerpanými a potom řekneme - teď chci duchovní život. Do té doby je čapátí opékána na jedné straně a potom na druhé straně, opékána znovu a znovu. Já jsem byl dost dobře uvařen a tato čapátí filosofie přišla po mnoha letech. V hmotném světě neexistuje dokonalá situace. Nejsme tu proto, abychom zavrhovali hmotný život. Jednoduše říkáme, že tento hmotný život je něco, co dělat musíme. Ale pojďme posílit duchovní život a nenechme hmotný život narušit náš život duchovní. Učiňme duchovní život naší prioritou, protože je věčný!

 (Kadamba Kánana Svámí, 2.července 2021, Ljubljana, Slovinsko, setkání přes Zoom)


Odkaz na přepis v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat