pátek 29. ledna 2016

Co je soucit

Skutečný soucit začne pouze tehdy, když oceňujeme, že máme něco lepšího. Pokud máme něco lepšího, pak můžeme být soucitní. Jinak pokud jste venku a rozdáváte knihy tak můžete vidět své staré přátele, jak sedí někde na terase a užívají si slunce, pak můžete cítit soucit sami se sebou, že tam musíte stát na ulici s těmi knihami, zatímco všichni ostatní si užívají.

Ale pokud jsme přesvědčeni, že máme něco lepšího, pak můžeme vyvinout soucit k ostatním. Poté můžeme zažít soucit. Čím více si vychutnáváte Krišna vědomí, tím více soucitní můžete být a tím jednodušeji můžete kázat! Pokud máme z Krišna vědomí radost, potom ho přirozeně budeme chtít dát všem a lidé to začnou také oceňovat.

Je to, jako když jsem si koupil žlutou bundu a někdo mi řekl, „Proč sis koupil zrovna žlutou bundu?“A já jsem mu odpověděl: „Protože mi připomíná slunce. Je to něco zářivého. Pozitivní záře ve světě kde je každý oblečen jen do černoty a temnoty!“

Krišna je jako slunce. Přináší světlo do tohoto temného světa. To je skutečnost. To je Krišna vědomí! Přináší světlo do temného světa.
kṛṣṇa — sūrya-sama; māyā haya andhakāra
yāhāṅ kṛṣṇa, tāhāṅ nāhi māyāra adhikāra
Maya sebou přináší temnotu do všech směrů – utrpení, břímě, těžkosti, stres, úzkost, ale Krišna vědomí tuto temnotu rozsvítí! Takže pokud se zcela zaměstnáme v Krišna vědomí, soucit bude následovat.

Kadamba Kánana Svámí, říjen 2010, Melbourne, Austrálie


Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat