pátek 2. května 2014

Nejsme toto tělo

Kadamba Kánana Svámí, 15. března 2014, Melbourne, Austrálie, ŠB 2.7.47

Když se Krišna zjeví v hmotném světě, zjeví se ve své původní podobě, nikoliv v dočasné podobě, která je přijímána z hmotné přírody. Jako ty těla, která máme my. Tyto těla s námi nemají nic do činění. Tyto těla jsou jednoduše stvořeny z hmotných elementů a my jsme od nich odděleni. Proto s námi nemají nic společného. Jenom dočasně jsme spolu s těmito atomy, molekulami ale nezůstaneme s nimi natrvalo, jsme s nimi jen krátce. Tak proč jen si myslíme, že máme větší vztah s těmito molekulami a atomy v našem těle, než s molekulami a atomy tohoto sedátka? (ukazujíce na vjásasan) Sedím na tomto sedátku a jsem s ním velice důvěrně spojen, s těmito molekulami, velice pěknými molekulami, měkkými. Oceňuji je, na chvilku, ale na jak dlouho? Brzy je opustím. Takže jaký máme skutečný vztah?

A stejně tak s molekulami v tomto těle, jak dlouho budeme jen spolu? Pouze krátce. Takže co mají se mnou společného? Nic! To nejsem já. Je to stroj a já jsem uvnitř něj. Jako když jede autem. Někteří lidé říkají, pokud je nabouráte: „Ty jsi mě naboural!“ Ne, trefil jsem tvé auto, nikoliv tebe. A tělo je vůz a vy jste uvnitř toho vozu. Takto rozumíme tomu, že nejsme toto tělo.

Původní článek v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat