pátek 13. července 2012

Neomezené hranice


Gurudás: Maharádži, říkal jste, že musíme znát naše hranice, ale není tu pak riziko, že budeme příliš vypočítaví?

Maharádž: Ne, měli bychom znát své hranice tak, že budeme naslouchat od starších vaišnavů. Naší vlastní kalkulací své hranice nikdy nepoznáme, ale tehdy pokračujeme s jistotou. Takže se to musíme skutečně dozvědět od starších vaišnavů. Duchovního učitele nemáte jenom jako odznáček na růženci, protože on se musí stát jádrem – středem vašeho duchovního života, a tehdy se to děje. Samozřejmě, pak řekneme: Ano ano, já chci, ale můj duchovní mistr tu nikdy není, nikdy mi neodpoví na mail! Pak vždycky říkám, že to je dobré, protože víte, že zpívá Hare Krišna a není celý den na počítači. Takže to neznamená jen díkša guru, znamená to oddaní. Tudíž skrze konzultaci můžete určit své hranice. Jako jsem říkal tady tomuhle prabhuovi, že doktor nemůže operovat sám sebe, víte je to těžké otevřít svoje vlastní břicho. Proto když si vymezujeme své hranice sami, tak pak je pravděpodobně umístíme příliš nízko, zatímco když vytyčuje naše hranice někdo jiný, tak nás to trošku víc postrčí než bychom se postrkovali my, takže vidíte, že tu musí být skutečně konzultace, se staršími vaišnavy.

Gurudás: Když jsme omezení, ale napojeni na nekonečný zdroj, budeme pak schopni dělat víc a víc?

Maharádž: Ano samozřejmě. Často říkám, že když děláme nějakou určitou službu, myslíme si: Tohle je moje služba, teď dělám svou službu. A později tato služba vede k větší službě, a pak vidíme: Ve skutečnosti to byla jen příprava pro to, co dělám teď.

Pak zase později budeme dělat něco většího, pak si uvědomíme: Celou tu dobu to byla jenom příprava na to, co skutečně chci, a já se bral tak vážně. Proč jsem to dělal? Myslel jsem, že dělám vážně něco, a teď si uvědomuji, že mě Krišna celou tu dobu jen připravoval na službu, kterou dělám teď.
Takže je to nekonečné a časem se to bude zvětšovat a to je oceán transcendentální lásky k Bohu! Neustále to věčně roste! Je to neomezené a chuť je neomezená.

Bhaktivedanta Manor, květen 2012

Žádné komentáře:

Okomentovat