úterý 24. dubna 2012

Naše totožnost


Ovlivňuje nás tolik našich životů podmínění, připoutaností, které jsme rozvinuli a které si s sebou neseme a hodně řídí náš současný život. Jak vážně to můžeme brát? Ne ne, tyhle silné a hluboké touhy, které mám, jsou velmi hluboké, to jsem já! To nejsi ty, to je jen podmínění z minulého života. Není to tak, že by to byla naše totožnost. Je to ve skutečnosti totožnost, která naší totožnost překrývá. Umělá identita. Identita, která vznikla kvůli sdružování se s hmotnou energií. Vidíte? Pouhou společností jsme rozvinuli připoutanost a tato připoutanost je stále s námi a nutí nás činit rozhodnutí, která pro nás hodně znamenají a silně cítíme - to jsem já - zatímco to tak není. Naše skutečná totožnost nám zůstává skryta, pod všemi těmi vrstvami hmotného podmínění. K té skutečné identitě nemáme v současnosti přístup.
Nemáme ani ponětí, kdo skutečně jsme v duchovním světě, jaká je opravdu naše věčná totožnost. Těžko říct. Potetovaný řidič kamionu může být v duchovním světě gópí. Je to možné. A baletka může být v duchovním světě pasáček. Naše současná situace nemusí být nezbytně stejná, takže těžko říct. Nějaká veliká gorila možná není gorilou v duchovním světě. Je to zajímavé. Proto v naší současné situaci v oddané službě nebereme svoje hmotné touhy příliš vážně. Pozorujeme je a hodnotíme – způsobí mi potíže, nebo ne? Pokud mi nezpůsobí moc potíží, dobře, možná je uskutečním. Ale pokud mě dostanou do problémů – ne, pak se jich určitě budu muset vzdát. Kadamba Kánana Svámí, Leicester – únor 2012

Žádné komentáře:

Okomentovat