neděle 4. září 2011

Vyvinout šlechetnost a svatý charakter

Byl jeden lovec, který lovil v lese a zabíjel tak různá zvířata. Jednou narazil na tygra a role se obrátily. Namísto aby lovec pronásledoval zvíře, začal tygr honit lovce! Lovec utíkal o život až ke stromu. Vylezl na strom, a jak šplhal výše, narazil nahoře na medvěda. Lovec se podíval na medvěda a potom dolů na tygra.

Poté tygr promluvil k medvědovi:
„Tady je náš společný nepřítel! Shoď ho dolů a já ho vyřídím!“

Medvěd řekl:
„Ne! Nemohu to udělat, protože přišel ke mně domů a tak je mým hostem. Musím mu dát útočiště. Nemohu ho tedy shodit dolů.“



A tak tygr promluvil k lovci:
„Podívej, když skopneš toho medvěda dolů, já sním jeho a nesním tebe!“
A tak lovec skopnul dolů medvěda a medvěd padal a padal. A pak se mu nějakým způsobem podařilo se zachytit za větev a zůstat viset na větvi. Poté medvěd vylezl zpět na vrchol stromu.

Poté tygr řekl:
„Podívej se na toho lovce. Dal jsi mu útočiště a on tě podrazil. Bez milosti tě skopnul dolů. Podívej se na jeho charakter. Shoď ho dolů a já to s ním skončím.“

Medvěd odpověděl:
„Ne! Nemohu to udělat, protože on je stále můj host a i když se chová neslušně, nedává mi to právo, abych se k němu také choval špatně.“

Takovýmto způsobem náš šlechetný medvěd ukázal mimořádnou čestnost, která je výsledkem svatého charakteru. Takže bychom neměli být jen služebníci Krišny. Neměli bychom se jen zaměstnat v oddané službě a následovat čtyři regulativní principy, ale měli bychom také vyvinout svatý charakter. Není to jen o tom, co děláme, je to také o tom kdo jsme. Musíme se také stát velice šlechetnými osobami jako ten medvěd, jako Síta…. A samozřejmě jako Hanumán!

Kadamba Kánana Svámí, Finsko 2011
Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat