středa 15. srpna 2012

Chyby a pochyby


 Trivikram Maharádž jednou řekl: „Když mám pochyby, nepřemýšlím o svých pochybách, přemýšlím o svých chybách, a když se snažím své chyby napravit, pak mé pochyby zmizí.“ To je zajímavý bod. Kvůli našim nečistotám se ve vědomí Krišny necítíme oživeni, a čím vážnější jsme v práci na svých nečistotách, tím víc oživeni jsme. Když nejsme oživeni, začneme mít pochyby. Když chybí cit. Někdy je tu pochopení – ano, já vím, nejsme tohle tělo, ano já vím, já vím, že jsme věční služebníci Krišny, ano ano, já vím, že oddaná služba je to nejlepší, ano já vím, že je to to nejvyšší a vím, že jsme podmíněné duše a proto nemůžeme plně zakusit štěstí vědomí Krišny a musíme být trpěliví, já vím, ale...já se prostě necítím inspirovaný. V tuto chvíli začne přicházet pochyba. Protože mysl chce uniknout, takže mysl začne předkládat pochyby. Jedna věc, co můžeme udělat, je, že začneme mít pochyby o vědomí Krišny. Můžeme hledat nějaké chyby, můžeme si myslet no víš co, ve skutečnosti, myslím že Prabhupáda udělal nějaké chyby. To by pomohlo. Pokud bychom nachytali Prabhupádu, že udělal nějaké chyby, to by hodně pomohlo, protože potom bych to nemusel následovat. Kdyby chyby nedělal, pak mám problém, protože kdybych to nenásledoval, tak bych nebyl upřímný, a já jsem samozřejmě naprosto upřímný, o tom není pochyb. Proto se podívejme, jestli můžeme najít nějaké chyby v Prabhupádovi, to by pomohlo.

Jeden oddaný přistoupil k Prabhupádovi a říkal: „Někdy se zdá, že guru dělá chyby.“
Prabhupád řekl: „Ne, guru nikdy nedělá chyby.
„Ale my jsme byli na pláži na ranní procházce a ty jsi ukázal na nějaké zvíře a řekl – podívejte, štír. A my všichni jsme viděli, že to je krab. Takže pokud guru může udělat jednu chybu, může udělat mnoho chyb, tak jak můžeme vidět, že se nemýlí. Vypadá to, že se mýlí.“
Prabhupád řekl: „Ne, nedělá chyby. To, o čem mluvíš, je hmotné. O tom to není. Je to o tom, že guru je neustále umístěn ve službě Krišnovi a neustále v každé situaci chápe, co dělat. Tímto způsobem se nikdy nemýlí.“

Govinda Valley, Austrálie, květen 2012

Žádné komentáře:

Okomentovat