sobota 15. ledna 2011

Duchovní učitel

Guru je známý jako „těžký“ (heavy), protože je upevněný, nemůžete jím hnout z jeho místa. Je upevněný u lotosových nohou Krišny. Proto je těžký. Nic ho nemůže odsunout od Krišnových lotosových nohou. A proto jakmile se obrátíme na svého duchovního učitele, tak jsou tu automaticky Krišnovy lotosové nohy. A pokaždé, když cítíme, že je mezi námi a Krišnou vzdálenost, kvůli všemožným nečistotám, které stále máme, můžeme se obrátit na svého duchovního učitele. A tímto způsobem se okamžitě spojit s Krišnovýma lotosovýma nohama. Můžete říct no to je pěkné, ale můj duchovní učitel je často daleko a email to taky není ono. Ne, měli bychom pochopit, jak vysvětlil Šríla Prahupáda, který řekl „Můj duchovní učitel je stále se mnou“ A včera jsem zmínil, že Prabhupáda vysvětlil, že stejně jako je v srdci Krišna a je vždy s námi, Prabhupád řekl, Krišna není sám, Krišna tam je se všemi svými společníky. Krišna znamená Krišna se všemi svými společníky. Jednou někdo Prabhupádovi ukázal obrázek Krišny, který nakreslil. Žluté dhótí, načernale modrá pleť, paví pero, všechno tam bylo, lotosové oči... Ukázali ten obrázek Prabhupádovi a on řekl „To není Krišna.“ „Ach, Prabhupádo, to je Krišna!“ Prabhupáda řekl „Ne, to není Krišna,“ řekl, „protože Krišna není nikdy sám. Krišna je vždy se svými oddanými." Takže když je Krišna v srdci, je tam také se svými oddanými.
A je řečeno, že duchovní učitel je vždy tam. Takže náš duchovní učitel je vždy s námi. Osobně neustále medituji o tom, jak je můj duchovní mistr vždy tady. Samozřejmě v našem případě, my jsme oba sannjásí, a jednou mi řekl, „Sannjásíni spolu často netráví moc času, většinou na sebe mávají z letadel.“ Takže nejsme tak často spolu. Ale vždy přemýšlím o tom, že můj duchovní učitel je stále se mnou a vždycky myslím, ano, on se mi neustále dívá přes rameno, na vše co dělám. Ano, takže pamatujíc na to, že můj duchovní učitel se mi neustále dívá přes rameno, přemýšlím o tom, že cokoli dělám, by mělo být jako obětování, raději aby to bylo vhodné nabídnutí. A proto, od té doby co mám duchovního učitele, už není nic běžné, všechno mu nabízím, protože se mi stále dívá přes rameno. A můžete se ptát – opravdu? Skutečně ví, na co myslím? Inu, může a nemusí vědět, na co myslíme, ale i když nás dlouho neviděl, tak může poznat, okamžitě může v našich očích vidět, co jsme udělali. Může to okamžitě vidět. Hned to vidí. Pokud jsme sloužili Krišnovi, tak to může vidět, protože jsme volní, jsme otevření. Ale když jsme nedělali to nejlepší, co bylo v našich silách, pak...nemůžeme skutečně vyjevit naše srdce. Pak je tam nějaký závoj. A takhle duchovní učitel může na první pohled vidět.

Zasvěcení, 3.8.2010

Žádné komentáře:

Okomentovat