čtvrtek 12. prosince 2019

Nezávisle přemýšlivý


Poznání není jen papouškování. Je to o naslouchání, vstřebávání a přemýšlení. Někdy dávám příklad, že nejste toto tělo; jste věčná duchovní duše. To je pěkný slogan na tričko. Ale člověk se také může zeptat, "Pokud nejsem toto tělo, jaké jsou důsledky?" A ty jsou mnohé. Člověk to musí promyslet ve vědomí Krišny. Stejně jako "jsme věční služebníci Krišny!" Jaké to má důsledky? Že ať se stane cokoli, jsme věční služebníci Krišny. Nic na světě to nikdy nemůže změnit! To je pro mě velmi důležité; to je jedna z mých meditací.
Hodně z mého vědomí Krišny pochází z toho, že o věcech přemýšlím. Ne že jen poslouchám a čtu Šrímad Bhágavatam, ale přemýšlím o něm, "Co tohle znamená pro mě? Jaké jsou důsledky toho, co tady čtu?" a takový druh přemýšlení z nás může nakonec udělat to, co Šríla Prabhupáda nazýval NEZÁVISLE PŘEMÝŠLIVÝ. To pro mě hodně znamená. Hledám lidi, kteří hluboce přemýšlí nad tím, co dělají se svými životy a proč to dělají! Lidi, kteří žijí velmi vědomě a tak se stávají silnými v jejich vlastním přesvědčení a nezávisle inteligentními, a rád bych tomu přispěl.
Něco jsem se naučil od Tamál Krišny Maharádže, když jsem ho pozoroval - že povinností duchovního učitele, hlavní povinností duchovního učitele, je dát lidem větší vizi o nich samotných, než se kterou přišli sami! Chci žáky, kteří mají o svém životě představu, kteří vědí, kam jdou a co se snaží v tomto životě dokázat! 



(Kadamba Kánana Svámí, 29.dubna 2010, Rádhadéš, Belgie, přednáška na Vjásapúdže)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat