pondělí 28. ledna 2019

Je Bůh daleko?


Po celém světě je mnoho lidí, kteří se hlásí k nějakému náboženství a uctívají Boha. Mluví o důvěrnosti a tom, jak se dostat blízko. Jednou jsem připravoval seminář na téma modlitby a o modlitbě jsem vyhledával všemožné věci. Podíval jsme se na internet, jestli bych tam našel něco obecného o modlitbě a našel jsem citát jednoho křesťanského kněze, který řekl, "Kdykoli se modlím, uvědomím si, jak daleko jsem od Boha..."
Když jsem to přečetl, pomyslel jsem si, že my to tak nemáme! Kdykoli se modlíme, cítíme se být velmi blízko Krišnovi! My všichni, ačkoli nejsme příliš velcí oddaní a přestože nemáme ke Krišnovi moc lásky, necítíme, že bychom byli tak daleko. Krišna je tady! Když před Pánem tancujeme, víme, že je právě tady. To je vědomí Krišny; je okamžitě velmi důvěrné. Velmi důverný vztah s Krišnou.


(Kadamba Kánana Svámí, 5.dubna 2010, Durban, JAR, přednáška na Ratha-játře)


Odkaz na přepis v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat