úterý 31. října 2023

Sliby během Kártiku

Takže Kártik je čas k dotažení uvolněných šroubů, všech nedokončených cílů a k znovuzavedení opravdového standardu. Kártik je naše šance! Je to jen jeden měsíc, ale po tomto měsíci se to samozřejmě stane zvykem! Zvyky takto fungují. Když něco děláte jeden měsíc, pak je snadné v tom pokračovat. Takže tímto způsobem můžeme přijmout tolik prospěchu.

Myslel jsem, že můj hlavní cíl v tomto měsíci bude meditace ke zlepšení mého vzpomínání na Krišnu a mé služby, oboje v kvantitě a kvalitě. Myslel jsem, že se zaměřím hlavně na kvalitu, protože kvantita není tak snadná. Už takhle je toho během dne tolik co dělat, už takhle je to tak hektický život, o kolik víc můžu fyzicky zvládnout? A nechci, aby se Kártik stal totálně stresovou situací, kdy prostě jen vykonávám tyto velmi intenzivní sliby, druh slibů, které mě přivádí na pokraj, a že na konci měsíce, pokud je vůbec budu vykonávat až do konce, budu Kártik nenávidět a Krišnu možná taky!

Takto ne! Ne, já jej neudělám měsícem plným stresu. Proto jsem si říkal, že tento rok neudělám nic obrovského, nepřijmu jeden opravdu velký slib. Mám jinou strategii – přijmu mnoho malých slibů! Také Krišna mi dal jeden nápad ohledně zpívání. Myslel jsem si, že budu zpívat nějaká kola navíc, ale nestanovím si, že každý den musím zpívat tolik kol navíc; budu mít prostě daný počet na celý měsíc a potom si to můžu zařídit. Budu mít dny, kdy budu zaneprázdněný, kdy možná budu zpívat méně, ale ve dnech, kdy budu mít příležitost, budu zpívat víc, a takto se to zprůměruje. Tímhle způsobem vytrvám a přitom budu stále zpívat kola navíc. Opravdu jsem si myslel, že to je skvělý nápad!

Pak jsem si říkal… Ano, budu něco číst! Myslel jsem, že každý večer budu číst pět minut něco o Krišnovi. Budu číst večer pět minut Krišna knížku. To je pěkné. Není to velký kártikový slib, ale je to něco, o čem víte, že je to pěkné, ale že to flákáte! Je to věc, kterou ne vždy děláte. Ale já jsem si řekl, že během toho měsíce Kártiku to dělat budu.

Tolik takových věcí… Nebudu vám říkat vše, co budu dělat, ale řekl jsem vám tohle, abych každého tak nějak inspiroval, jak něco můžeme dělat. Je stále dost času! Po této přednášce si můžete rychle poznamenat pár věcí, které tento měsíc budete dělat. Jen pár věcí. A pokud to děláme… pokud to opravdu děláme… pak budete překvapeni! Překvapíte sami sebe! Opravdu! Zjistíte, že vaše vědomí Krišny o tolik vzroste jen za jeden měsíc praktikování, za měsíc Kártik.

Přednáška, 4. října 2009, JAR

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat