sobota 26. prosince 2009

Krišna ti dá čas

Jeho Svátost Kadamba Kánana Svámí odpovídá na otázku z publika:

sarva-dharman parityajya mam ekam saranam vraja...“ (BG 18.66)
Musíme se vzdát všech ostatních věcí, ve které věříme. Musíme mít víru v Krišnu, Gurua a jeho pokyny a odevzdat se tomu, co Guru a Krišna říkají. Oni udělají ten zbytek. „aham tvam sarva-papebhyo moksayisyami ma sucah“ toto je Krišnova část. Krišna to udělá. Říká: „..já tě oprostím od všech následků hříšného jednání“. Takže tvoje nedostatky, naše nedostatky jsou díky hříšným reakcím. Díky nim. Krišna nás od nich oprostí. Tak se nemusíme bát, to je Krišnova část. On to říká, když mi uděláme tu naši část. Tak my musíme udělat tu naši část, což znamená: „sarva-dharman parityajya ....“ Vzdát se všech ostatních věcí, ke kterým jsme nějak připoutáni, ve které máme víru. Musíme se jen odevzdat Krišnovi. To je velice velice těžké. Velice těžké, není to tak? Takže v našem procesu je něco víc, co to zaplní, usměrněné činnosti které pomohou dojít do bodu „sarva-dharman parityajya.... “ Protože toho jen tak nemůžeš dosáhnout. Proto máme usměrněné činnosti chrámového uctívání, máme Vaišnavskou etiketu. Máme mnoho dalších regulovaných činností, které nám pomáhají jít krok za krokem k tomuto plnému odevzdání. Ale i tak, musí to být toto, nic jiného. A dokud nebudete plně odevzdaní.... pak dobře, Krišna vám dá čas. Ale ta věc s časem se má tak: (dramaticky) „Jsem čas, velký ničitel světů...“ (BG 11.32) Takže kdo chce čas? Pokaždé, každým momentem když se neodevzdáváš Krišnovi, Krišna ti dá čas. Ok. Vezmi si čas a běž za svými ostatními prioritami. A po čase bude zase všechno zničeno. A pak přijdeš ke smyslům. „Ok. Možná nyní jsem připraven se odevzdat. Ale, ne, ne. Já to nemohu udělat. Nemohu se odevzdat, chci, ale nemůžu! Neee!“ „Dobře“, řekne Krišna, „žádný problém, vezmi si čas“. A znovu: (dramaticky) „Jsem čas, velký ničitel světů...“ Pokaždé, když se nechceme odevzdat, Krišna nám dá čas. Tak tedy hodně štěstí. (dramaticky) „Jsem čas, velký ničitel světů...“ Není to tak? Takže kdo chce ještě dostat čas? Proto inteligentní oddaný řekne: „Nenene, já nechci žádný čas, já to chci udělat hned, jen mi nedávej čas! Já se odevzdám hned!“ Tak to je. Konec konců, my se musíme odevzdat hned a důvěřovat Krišnovi. Krišna není velký zlý strašák. Není. (dramaticky) „Jsem velký zlý strašák! Musíš se odevzdat Mě!“ Krišna takový není. Krišna je hodný. Krišna nebude ztěžovat tvé odevzdání se, on tvé odevzdání usnadní. On je citlivý. Stejně tak ti umožní odevzdat se kousek po kousku. Tak se jen odevzdej Krišnovi, protože on Ti umožní odevzdat se. Bude tě testovat. Budou nějaké obtíže. Během toho co se budeš odevzdávat budeš cítit trochu tlak. Ale On tě ochrání! Ochrání tě. Tomu musíme porozumět. A když tomu zatím nerozumíš, vezmi si na to trochu času... (dramaticky) „Jsem čas, velký ničitel světů...“ Vezmi si čas, vezmi. Krišna má všechen čas světa. Takže když chceš nějaký čas, On ti ho dá. Není třeba spěchat. Když potřebuješ trochu více času, než půjdeš zpět k Bohu, není problém ho mít. Tolik kolik jen budeš chtít. Krišna ho má nevyčerpatelnou zásobu a On ti ho dá. Dá ti nekonečně mnoho času....

Původní přednáška je ke stažení zde. (12,5 MB, formát mp3)

Žádné komentáře:

Okomentovat