pátek 17. března 2017

Setkání s Krišnou

Toto zpívání musí pokračovat. Namísto schůzí, prohlášení, výnosů, revolucí a nakonec bez konečného východiska, měli bychom zpívat.“ (Verš v angličtině - pozn. překladatele)
Jeho Svatost A. Č. Bhaktivédanta Svámí Prabhupáda, z Lílámrity, 6. část, strana 182


Podivuji se, kolik času ze svého života jsem strávil na různých schůzích. Ale i tak - společně to můžeme změnit, co zvládneme sami? A pak jsou tu i osobní záležitosti, které nemůžeme vždy ignorovat. Včera jsem přemýšlel, že půjdu brzy odpočívat a brzy vstanu. Ale někdo večer přišel a potřeboval si povídat. Bylo to pro něj důležité a on je důležitý pro mě. Takže co jsem měl dělat, musel jsem obětovat své brzké ranní vstávání a s tím i ta kola navíc, která jsem plánoval zpívat. Toto je to, co znamená mít vztah - je to věcí dávání a přijímání. Bhajanandí (oddaný, který praktikuje oddanou službu v osamocení) dává celý čas co na světě má do zpívání, protože co jiného je zde skutečně na práci. A ghoštyanandí by chtěl dělat to samé, ale nemůže vždycky, protože rozdává sám sebe druhým při kázání vědomí Krišny.

Prithu Prabhu rád hovoří o yare dekha tare kaha ‚krsna‘ – upadesa (Čaitanja Čaritámrita 7.128), kohokoliv potkáš, řekni mu o Krišnovi. V minulých dnech poznamenal: „Mysleli jsme jen na to, jak udělat další oddané. Neustále jsme hledali, zda by se někdo nemohl stát oddaným a tvořili jsme oddané.“ A on vytvořil mnoho velice pěkných oddaných.

Kolik z nás má čas zpívat pravidelně 64 kol? Mám moc rád ten program - vstávat v 1:30 ráno, vykoupat se a jen začít zpívat. Pak mohu dokončit 64 kol před 10. hodinou dopoledne, ale to bych zmeškal mangala árati, guru púdžu a ranní přednášku. Někdy se mi chce pověsit na dveře zvenku nápis „Nerušit! Probíhá velice důležitá schůzka!“ A uvnitř místnosti se budu snažit setkat se s Krišnou při zpívání svatých jmen. Někdy chci být sám a jindy chci jít na harinám nebo být na Ratha Játře. Kázání dává japě život......

Kadamba Kánana Svámí, 17 června 2009, Rozhovory o japě

Původní článek v angličtině zw.kksb kksblog.com přeložil Madhupandit dás

Žádné komentáře:

Okomentovat