sobota 25. března 2017

Jednoduchost

Ve Vrindávanu jsem byl jednu dobu chrámovým prezidentem. Byl to dost velký chrám, takže jsem neměl nikdy ani chvilku klidu! Prabhupáda ustanovil pravidlo, že chrámový prezident musí podepsat každou účtenku k proplacení, která opustí chrám. A tam bylo mnoho účtenek každý den. Mnoho účtenek a mnoho osob s nimi za mnou neustále chodilo. „Prosím, můžete podepsat toto? Prosím, podepište se sem.“ Dokonce někdy, i když jsem byl ve sprše, zaklepali na dveře a řekli: „Prosím otevřete, můžete podepsat tuto účtenku?“

Občas jsem utekl z kanceláře a šel jsem na Govardhan, což nebylo daleko - 20km od chrámu - a myslel jsem si, že tam budu mít duchovní den. I tam jsem se však poté setkal s lidmi, kteří řekli: „Sháním vás celý týden! Můžete prosím podepsat tuto účtenku?“

Bylo toho příliš. Myslel jsem, že to zničí můj život. A tak jsem se jednoho dne rozhodl odejit na procházku do polí, kde mě nikdo nenajde. Pěkně jsem se procházel mezi poli a vše bylo fajn. A v jednu chvíli jsem tam potkal jednoho farmáře, takového jednoduchého muže.

On mi říká: „Vidíte toto pole? To je moje pole a úroda, co na něm roste, je úplně nejlepší! Je to ta nejlepší úroda ze všech!“ Byl jako malé dítě: „Podívejte na moje kolo, to je to úplně nejlepší kolo ze všech…!“
Opravdu, to je vaše úroda? Ó, to je velice pěkné“ Choval jsem se k němu jako k dítěti a on pak odvětil: „Víte, chodím sem každý den na jednu hodinu!“

„Opravdu sem každý den chodíte na jednu hodinu?“ A ten farmář odpověděl: „Ano. A potom jdu domů a dělám púdžu!“

Pak jsem o tom přemýšlel. Že tento muž není vůbec tak dětinský! Pracuje každý den jednu hodinu a zbytek dne tráví púdžou! Kdežto já trávím celé dny podepisováním účtenek... On je jednoduchý, pravděpodobně má dům maximálně o dvou malých místnostech, asi také několik dětí, které mu pomáhají s púdžou a takto žije jednoduchým životem. Velice jednoduchým, ale opravdu má čas na duchovní život!

Kadamba Kánana Svámí, 15. února 2009

Původní článek z kksblog.com přeložil Madhu Pandit dás

Žádné komentáře:

Okomentovat